عاشق تنها

ساخت وبلاگ
آب از هر نوع نوشیدنی بهتر است، کالری ندارد، ارزان و به راحتی در دسترس است.
هفت صبح: بیشتر میوه ها و سبزیجات مانند هندوانه و گوجه فرنگی آب زیادی دارند و حدود 90 درصد از حجم شان را آب تشکیل می دهد علاوه بر این مایعاتی مانند شیر و آب میوه ها هم مقدار قابل توجهی آب را در خودشان جای داده اند.
حتی قهوه و چای هم می توانند در تامین آب بدن مشارکت داشته باشند اما همه اینها نمی توانند بخش عمده آب روزانه بدن ما را تامین کنند و در بهترین حالت فقط می توانند 20 درصد را شامل شوند. در واقع آب از هر نوع نوشیدنی بهتر است، کالری ندارد، ارزان و به راحتی در دسترس است.
پس همین حالا بلند شوید و از امروز 8 فنجان آب را در بخش های مختلف رژیم غذایی تان بگنجانید. هرگز اجازه ندهید که احساس تشنگی به سراغ تان بیاید و بعد تازه تصمیم بگیرید که آب بنوشید. بیشتر وقت ها وقتی احساس می کنید تشنه هستید یعنی بدن شما با کم آبی روبه رو شده است.
علاوه بر این با بالارفتن سن، بدن کمتر می تواند پیام های تشنگی را درست به مغز مخابره کند. در نتیجه ممکن است بدن شما دچار کم آبی شود ولی احساس تشنگی نکنید. از سوی دیگر تشنگی زیاد و افزایش ادرار می تواند ناشی از یک مشکل پزشکی جدی باشد.

منبع:برترین ها

عاشق تنها...
ما را در سایت عاشق تنها دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : fdfdfdf sarkarii بازدید : 59 تاريخ : سه شنبه 10 مرداد 1391 ساعت: 20:14

آیا می دانید در محیط اطراف ما همواره انواع باکتر یها، قا رچ ها، ویرو سها، گازهای مضر و بوهای نامطبوع وجود دارند؟
آیا می دانید عوامل میکروبی مانند ویرو سها و باکتر یها از علل مهم سرماخوردگی و عفونتهای تنفسی به ویژه در کودکان، سالمندان و بیماران ریوی میباشند؟
آیا می دانید سالانه به طور متوسط هر کودک پی شدبستانی 5 تا 9 بار و هر فرد بالغ 4 تا 5 بار به سرماخوردگی مبتلا می شود و این امر علاوه بر تحمیل هزین ههای درمان یکی از علل مهم روزهای از دست رفته کاری است؟
آیامی دانید گازهای مضری مانند فرمالدئید، تولوئن و بنزن که از مبلمان، موکت، فرش، لوازم چوبی و چرمی، وسایل پلاستیکی، سطوح رنگ شده، لوازم آرایش و ... متصاعد می شوند سبب بسیاری از سردردها، سرگیجه، سوزش چشم، مشکلات تنفسی و تشدید آسم م یگردند و مقدار این گازها در محیط خانه 2 تا 5 برابر محیط خارج است؟
آیا می دانید میوه ها پس از چیده شدن هنوز زنده بوده و تنفس میکنند و از خود دی اکسید کربن و اتیلن متصاعد می کنند و افزایش گاز اتیلن در یخچال باعث رسیدن بیش از اندازه و در نتیجه خرابی میو هها می شود؟
آیامی دانید یکی از دلایل فساد زودرس و کاهش ارزش غذایی مواد پروتئینی تازه مانند گوشت و مرغ و مواد لبنی مانند شیر، ماست و پنیر، رشد و تکثیر باکتر یها و قار چها روی این مواد است؟
آیا می دانید بسیاری از مسمومیتهای غذایی ناشی از رشد عوامل میکروبی روی مواد غذایی است؟
آیا می دانید بوی مواد غذایی مختلفی که در یخچال نگهداری میشود روی یکدیگر اثر گذاشته و باعث ایجاد مزه و بوی نامطبوع در موادغذایی میشود؟
آیا می دانید هزینه میو هها، سبزیجات، مواد پروتئینی و سایر مواد غذایی فاسد شده در یخچال در طول یک سال چه قدر است؟

عاشق تنها...
ما را در سایت عاشق تنها دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : fdfdfdf sarkarii بازدید : 64 تاريخ : سه شنبه 10 مرداد 1391 ساعت: 20:14

خشکبار جدید و تازه به محصولات کندو اضافه شد

1-نعنا خشک در بسته بندی 100 و 200 گرمی

2-شوید خشک در بسته بندی 100 و 200 گرمی

3-گل گاو زبان در بسته بندی 20 گرمی

www.2938.ir

عاشق تنها...
ما را در سایت عاشق تنها دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : fdfdfdf sarkarii بازدید : 76 تاريخ : سه شنبه 10 مرداد 1391 ساعت: 20:14

سوزش چشم، تنگی نفس، خس خس سینه، خستگی، سر درد، سرفه و حالت تهوع از علایم و نشانه های آلودگی هوا است. بررسی ها نشان داده....

سوزش چشم، تنگی نفس، خس خس سینه، خستگی، سر درد، سرفه و حالت تهوع از علایم و نشانه های آلودگی هوا است. ازن، دی اکسید کربن، اکسیدهای گوگرد و نیتروژن، سرب، ذرات معلق و ترکیبات سمی مانند بنزن و فرمالدئید ترکیباتی هستند که در اثر سوخت خودرو ایجاد شده و هوا را آلوده می کنند.

بررسی ها نشان داده است که تماس با سطوح بالای ازن، گوگرد و اکسید نیتروژن با بیمار یهای ریوی و مرگ زودرس ارتباط دارد.
ذرات معلق موجود در هوا وارد جریان خون م یشوند و عملکرد عروق را کاهش م یدهند. این ذرات ممکن است با آلزایمر هم ارتباط داشته باشد. آلودگی هوا بر سیستم عروقی و گردش خون هم اثر م یگذارد به طوری که در انگلستان از هر 50 حمله قلبی یکی با آلودگی هوا ارتباط دارد. پژوهشگران هشدار داده اند که سالمندان و کودکان بیش از دیگران از آلودگی هوا آسیب م یبینند.

 پژوهشگران هلندی با بررسی 632 کودک 7 تا 11 ساله دریافتند ناراحتی های تنفسی در کودکان با افزایش آلودگی هوا تشدید می شود.

ازن
ازن به طور مستقیم در اثر سوخت خودرو وارد هوا نمی شود اما وقتی گازهای هیدروکربنه در حضور نور خورشید با دی اکسید نیتروژن ترکیب م یشوند، ساخته می شود. از ترکیب 19 درصد اکسید نیتروژن و 23 درصد ترکیبات فرار ارگانیک، ازن ساخته می شود که از ترکیبات اصلی مه دود است. این ترکیب ممکن است در سیستم تنفسی و
مسیرهای هوایی تغییرات خطرناکی ایجاد کند و سبب کاهش توانایی و عملکرد ریه، سرفه، درد و خس خس سینه شود. حتی افراد سالم هم به تماس با این ماده حساس اند (این نوع ازن با ازن لایه بالایی جو که پرتوهای مضر خورشید را فیلتر م یکند متفاوت است).

دی اکسید گوگرد
این ماده در اثر احتراق سوخت های حاوی گوگرد ایجاد م یشود. استنشاق دی اکسید گوگرد را ههای هوایی را ملتهب می کند و در کودکان و افراد مبتلا به آسم ایجاد مشکل می کند.

اکسیدهای نیتروژن
اکسیدهای نیتروژن در اثر سوخت بنزین ایجاد م یشوند. این ترکیبات در تولید ازن نقش دارند. اثر تماس با ترکیبات نیتروژن در سیستم تنفسی مشابه اثر ازن و دی اکسید گوگرد است.

سرب
مسمومیت با سرب توانایی ذهنی را کاهش می دهد و به سیستم عصبی و سایر اندام ها آسیب می رساند. حتی مقادیر کم بلع یا استنشاق سرب ممکن است خطرناک باشد، چون این ترکیب با مقادیر کم هم در بدن تجمع ایجاد می کند. ترکیبات سرب در گازوییل کمتر از بنزین است به همین خاطر استفاده از سیستم حمل و نقل عمومی درکاهش میزان سرب هوا موثر است.

منبع: هفته نامه سلامت

عاشق تنها...
ما را در سایت عاشق تنها دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : fdfdfdf sarkarii بازدید : 59 تاريخ : سه شنبه 10 مرداد 1391 ساعت: 20:14

افراد سالم ، وزن خود را با در نظر گرفتن تغيير زياد در مصرف کالري و ميزان فعاليت روزانه به طور چشمگير در يک مقدار ثابت حفظ مي کنند.
اشتها و سوخت و ساز بدن با شبکه پيچيده اي از عوامل عصبي و هورموني تنظيم مي شود. به عنوان مثال ، اپي نفرين و نوراپي نفرين موجب کاهش اشتها و افزايش سرعت متابوليسم مي شود.
کاهش ميزان انسولين نيز مصرف گلوکز را کم و فعاليت مرکز سيري را مهار مي کند. مراکز اصلي تغذيه سيري در هيپوتالاموس قرار دارد.
جالب است بدانيد که داروهايي نظير آمفتامين که به منظور سرکوب اشتها در ترکيب برخي قرصهاي لاغري مورد استفاده قرار مي گيرد، از راه آزادسازي نورابي نفرين در سيستم اعصاب مرکزي عمل مي کنند.
وقتي مصرف انرژي بيش از ميزان کالري در دسترس باشد، کاهش وزن رخ مي دهد که اين مساله مي تواند بنا به دلايلي نظير کم شدن مقدار غذاي دريافتي ، سوئ جذب ، از دست دادن کالري ، افزايش نياز به انرژي ، تغيير در حجم مايعات بدن و... باشد.

عاشق تنها...
ما را در سایت عاشق تنها دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : fdfdfdf sarkarii بازدید : 68 تاريخ : سه شنبه 10 مرداد 1391 ساعت: 20:14



بر اساس گزارش "شرق"، افغانستان هشت رتبه بالاتر از ما، عراق ۱۰ رتبه بالاتر از ما، مغولستان ۱۲۰ رتبه بالاتر از ما و قرقیزستان ۱۱۵ رتبه بالاتر از ایران هستند.
این در حالی است که قیمت اینترنت در ایران گران‌ترین قیمت ممکن در دنیا به نسبت سرعت و کیفیت و حجم دانلود است.
گزارش‌های منتشر شده از وضعیت سرعت اینترنت در دنیا نشان می‌دهد «ایران» در میان کشورهایی با سرعت اینترنت کمتر از یک مگابیت بر ثانیه قرار دارد و این در حالی است که در تایوان سرعت متوسط اینترنت پنج مگابیت بر ثانیه، نیوزیلند ۲.۳ مگابیت بر ثانیه، آمریکا پنج مگابیت بر ثانیه و استرالیا ۹.۲ مگابیت بر ثانیه است. در همین حال در ایتالیا حداکثر سرعت اینترنت ۱۳ مگابیت بر ثانیه و سرعت متوسط اینترنت ۳.۳ مگابیت بر ثانیه است. در این کشور ۵.۷ درصد از اتصالات بیش از پنج مگابیت بر ثانیه و ۸۲ درصد بیش از دو مگابیت بر ثانیه است و کمتر از ۳.۱ درصد از کاربران این کشور از سرعت ۲۵۶ کیلوبیت بر ثانیه استفاده می‌کنند. سرعت متوسط اینترنت در اسپانیا نیز برابر با ۸.۲ مگابیت بر ثانیه و در پرتغال برابر با ۲.۳ مگابیت بر ثانیه است.

در آفریقای جنوبی متوسط سرعت اتصال به اینترنت کمتر از دو مگابیت بر ثانیه است و این کشور نیز مانند ایران در میان ۸۶ کشوری قرار دارد که از سرعت متوسط کمتر از یک مگابیت بر ثانیه برخوردارند. براساس این گزارش دو کشور کوبا و مایوت با سرعت متوسط کمتر از صد کیلوبیت بر ثانیه در میان کشورهای دارای پایین‌ترین سرعت اینترنت قرار دارند.

عاشق تنها...
ما را در سایت عاشق تنها دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : fdfdfdf sarkarii بازدید : 60 تاريخ : سه شنبه 10 مرداد 1391 ساعت: 20:14


خانم خاکی      

قرعه کشی    90/12/1

آقای احسان پور مهابادیان      

قرعه کشی    90/12/2 

آقای زراعتکار                   

قرعه کشی    90/12/4 

آقای شهاب جوانبخت       

قرعه کشی    90/12/7 

خانم زهرا نوایی                

قرعه کشی    90/12/8 

خانم حبیبیان       

قرعه کشی    90/12/9 

خانم آشنا شالچی           

قرعه کشی  90/12/10 

عاشق تنها...
ما را در سایت عاشق تنها دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : fdfdfdf sarkarii بازدید : 81 تاريخ : سه شنبه 10 مرداد 1391 ساعت: 20:14

کلیه مشتریان کندوسلام که در روز اقدام به سفارش از این مجموعه را نمایند در قرعه کشی 10 شب شرکت داده می شوند؟
تا کنون 45 شب قرعه کشی انجام شده و 45 نفر از مشتریان اعتبار خرید از کندو را دریافت کردند. شما هم با ثبت سفارش و خرید از کندو سلام شانس خود را برای برنده شدن امتحان کنید عاشق تنها...
ما را در سایت عاشق تنها دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : fdfdfdf sarkarii بازدید : 62 تاريخ : سه شنبه 10 مرداد 1391 ساعت: 20:14


خبر خوش کندوسلام به مشتریان و همراهان گرامی، راه اندازی آشپزخانه کندوسلام می باشد.
نظر به درخواست های متنوع رسیده، بر آن شدیم تا خدمت جدیدی به شما عزیزان ارائه کنیم، بر این اساس آشپزخانه کندوسلام با پخت و عرضه انواع غذاهای گرم و خانگی آغاز به کار کرد.
به این ترتیب مشتریان گرامی می توانند همانند روال قبل نسبت به ثبت سفارش برای غذاهای مورد علاقه خود اقدام کرده و در اسرع وقت، منوی درخواستی خود را گرم و تازه تحویل بگیرند. منوی فعلی آشپزخانه شامل هفت غذا بوده که به زودی از تنوع بیشتری برخوردار خواهد شد.
شماره ویژه 2938 خط ارتباطی ما و شما است. خوشحال می شویم پذیرای پیشنهادات و انتقادات شما باشیم.

عاشق تنها...
ما را در سایت عاشق تنها دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : fdfdfdf sarkarii بازدید : 71 تاريخ : سه شنبه 10 مرداد 1391 ساعت: 20:14

از تاریخ 1390/12/07 آشپزخانه کندو با غذاهای متنوع راه اندازی شد.

منوی آشپزخانه کندو      

چلو کباب چنجه                   12000 تومان

چلو ساده                            1500 تومان

سالاد فصل                          1000 تومان

سوپ جو                               500 تومان

سبزی پلو با ماهی قزا آلا          6000 تومان

چلو کباب برگ                        7200 تومان

چلو جوجه کباب                     5500  تومان

زرشک پلو با مرغ                     4000 تومان

باقالی پلو با ماهیچه               10000 تومان

باقالی پلو با مرغ                     5500 تومان



عاشق تنها...
ما را در سایت عاشق تنها دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : fdfdfdf sarkarii بازدید : 60 تاريخ : سه شنبه 10 مرداد 1391 ساعت: 20:14

 

بهترین موقع برای مانیکور کردن بعد از دوش گرفتن یا ظرف شستن می باشد. چون این فعالیت ها کثیفی را از زیر ناخن پاک کرده و پوست اطراف ناخنها را نرم می نماید.



1- بهترین موقع برای مانیکور کردن بعد از دوش گرفتن یا ظرف شستن می باشد. چون این فعالیت ها کثیفی را از زیر ناخن پاک کرده و پوست اطراف ناخنها را نرم می نماید.


2- لاک نازک کننده نیز می تواند پس از لاکی که قبلا زده شده و بطور ناخواسته ضخیم شده استفاده شود.

عاشق تنها...
ما را در سایت عاشق تنها دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : fdfdfdf sarkarii بازدید : 65 تاريخ : سه شنبه 10 مرداد 1391 ساعت: 20:14

هویج را باید اعجاز طبیعت در گردآوری مجموعه کاملی از انواع ویتامینها دانست. رنگ نارنجی آن نیز این ریشه مغذی را به یک خوراک اشتها آور تبدیل کرده است. حتی کسانی که با خودخواهی خود را از این منبع سرشار انرژی محروم می کنند، از این خاصیت هویج برای تزیین غذا و خوراک خود استفاده می برند. پس تعجب آور نیست اگر بگوییم مالیدن هویج رنده شده به پوست صورت باعث روشنی و شفافیت پوست می‌شود.

هویج از معدود گیاهانی است که حاوی مقادیر زیادی ویتامین A، B، C،D و E است، چرا که این همه ویتامین در گیاهان کمی به صورت یک جا یافت می شود. علاوه بر این، وجود مقادیر قابل توجهی استروژن گیاهی، این ریشه مغذی را در ردیف ارزشمندترین گیاهان خوراکی قرار داده است و بطوریکه بسیاری از شرکتهای تولید فرآورده‌های آرایشی-بهداشتی از عصاره هویج برای تهیه کرمهای تقویتی پوست استفاده می‌کنند. در بهترین ترکیبات گیاهی همیشه عصاره روغنی هویج، روغن آفتاب گردان، روغن جوانه گندم و روغن فندق دیده می‌شود که برای تأمین سلامتی و طراوات لایه های سطحی پوست به کار می روند. ماهیت گیاهی این محصولات باعث شده فرد بدون هیچ گونه نگرانی آنها را در نقاط مختلف بدن استفاده نماید.

بخاطر داشته باشید که آب هویج فاقد ویتامینهای محلول در چربی مثل ویتامین A و E می‌باشد و نسبت به هویج رنده شده مواد موثر کمتری دارد. ولی همین ماده هم می‌تواند باعث روشنی و شفافیت پوست شود. افرادی که پوست چربی دارند و مرتب باید پوست شان را با صابون بشویند، از شستن صورت شان با آب هویج سود زیادی می برند.

پس هرگز از این ماده غذایی مفید غافل نشوید. در هرزمان که امکان داشت از رنگهای مختلف این سبزی خریداری کنید و بصورتهای مختلف مصرف کنید.

 

عاشق تنها...
ما را در سایت عاشق تنها دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : fdfdfdf sarkarii بازدید : 65 تاريخ : سه شنبه 10 مرداد 1391 ساعت: 20:14

دارچين Cinnamon                                        


نام علمی Cinnamomum zelanicum                 
كليات گياه شناسي
دارچين از قديم الايام در دنيا بكار ميرفته است در مصر حتي قبل از ساختمان اهرام ثلاثه مصر براي درمان امراض مختلفه مصرف مي شده است .
اسم دارچين Cinnamon از كلمه عربي Kinnamon مشتق شده و در مراسم مذهي يهوديان بكار مي رفته است .
دارچين پوست درختي است كه تا 10 متر ريشه مي كند برگ اين درخت سبز سير و داراي گلهاي برنگ سفيد مي باشد . پوست اين درخت را كنده و معمولا پودر مي كنند و در غذا يا بعنوان چاي از آن استفاده مي كنند .
خواص داروئي:
دارچين رمز جواني است و مصرف روزانه آن انسان را سلامت جوان نگه مي دارد .
دارچين براي زياد شدن و بازيافتن نيروي جنسي نيز بكار مي رود كليه را گرم مي كند و ضعف كمر و پاها راازبين مي برد و كم خوني را درمان مي كند .
دارچين بهترين دارو براي دردهاي عضلاني است و جديدا در آمريكاي شمالي و كانادا كرم هايي ببازار آمده كه داراي دارچين است و براي رفع درد بكار مي رود .
حتما تا بحال متوجه شده ايد كه بعد زا خوردن يك دونات دارچين در همه چيز را زيبا مي بينيد و چقدر آرام هستيد . اين خاصيت دارچين است زيرا دارچين اثر آرام كنده وشاد كننده درد و از بسياري از داروهاي آرام بخش بهتر است . و در حقيقت مي توان گفت دارچين واليوم گياهي است زيرا در دارچين ماده اي است بنام Cinnamodehyde كه روي حيوانات و انسان اثر آرام بخش درد .
اثر مهم ديگر دارچين پائين آوردن تب مي باشد و حتي امروزه دارچين را بصورت قرص و كپسول درآورده اندكه بعنوان تب بر بكار مي رود . دارچين رگها را باز مي كند و اثر خوبي در گردش خون دارد .
دارچين خاصيت عجيب ديگري دارد و آن قوي كردن مصونيت بدن در مقابل امراض است و حتي مي توان گفت كه اثر پني سيلين و آنتي بيوتيك را به مقدر زيادي دارا است . اگر حس كرديد كه ضعيف شده ايد و ممكن است مريض شويد چاي دارچين را فراموش نكنيد و حتي اگر سرما خورده ايد يا ضعف شديد داريد چاي دارچين بهترين دارو است .
يكي از دانشمندان انگليسي در كتابي كه قرن نهم تاليف نمود ادعا كرد كه دارچين معده را تميز و آرام و قوي مي كند . بنابراين اگر ناراحتي معده داريد حتما از دارچين استفاده كنيد دارچين با اين همه خواص طعم بسيار خوبي درد . حتي اگر چاي معمولي مي نوشيد آنرابا يك قطعه پوست دارچين بهم بزنيد كه طعم آنرا بهتر كند و میتوانید برای اینکه بیشتر از طعم و خاصیت داروئی دارچین بهره ببرید مقداری از پوست آن را در داخل قوری بریزید تا همراه با چای دم بکشد.
بي دليل نيست كه در گذشته سلماني ها كه در حقيقت دكترهاي طب قديم بودند به مشتريهاي خود چاي دارچين مي دادند!
ما هم مصرف آن را به شما توصیه میکنیم به صورت دم کرده همراه با چای مصرف میشود و در ساختن بسیاری از داروهای گیاهی کاربردهای مهمی دارد. عاشق تنها...
ما را در سایت عاشق تنها دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : fdfdfdf sarkarii بازدید : 59 تاريخ : سه شنبه 10 مرداد 1391 ساعت: 20:14

 

1- اسفناج :
اسفناج به دلیل بافت های گیاهی که دارد از بسیاری از بیماری ها در خانم های پیشگیری می کند.تحقیقات نشان می دهد خانم هایی که از اسفناج و سبزی های سبز دیگری استفاده می کنند،پیر شدن سلول هایشان را به تاخیر می اندازند.اسفناج به دلیل آنزیم هایی که در برگ های آن وجود دارد،سیناپس بین سلول های را تسهیل می بخشد.و هوش را تقویت می کند.اسفناج دارای ماده ی دارویی به نام فولیک اسید است که در جهت تقویت حافظه موثر می باشد.و هم چنین برای افرادی که دارای عارضه ی قلبی هستند نیز بسیار مفید می باشد.اسفناج حاوی مواد آنتی اکسیدان نیز می باشد،

۲- قهوه :
قهوه دارای موادی مانند :آنتی اکسیدانها،آمینو اسید،ویتامین و مینرال است.بخصوص اگر دانه های قهوه را دم کنید و بخورید در جهت تقویت حافظه بسیار مفید می باشد.قهوه به دلیل کافئینی که دارد در جهت تقویت حافظه مفید است.قهوه ی هم چنین بر ضد آلزایمر میباشد و با مصرف مداوم قهوه دچار آلزایمر نخواهید شد .

۳- غلات:
غلاتی مانند سویا ،لوبیا،نخود فرنگی،عدس سبزیجات دارای روغن بسیار مفیدی هستند که در جهت تقویت حافظه لازم می باشد .

۴- میوه و سبزیجات :
میوه و سبزیجات دارای آنتی اکسیدان های بسیار مفیدی هستند.میوه و سبزیجات بسیار برای تقویت حافظه مفیدند.

۵- تخم مرغ :
تخم مرغ ماده ی بسیار مفیدی در جهت تقویت حافظه می باشد بخصوص این که مادران باردار به هنگام بارداری و در هنگامی که جنینی را در رحم دارند،تخم مرغ مصرف کنند در هوش فرزندشان بسیار موثر است .

۶- ماست :
آیا می دانید یک پیاله ماست دارای امگا ۳ و دی اچ ای می باشد.امگا ۳ و دی اچ ای مواد بسیار مفیدی در جهت تقویت حافظه می باشند .اگر فرزندتان در زمان رشدش هر روز ماست مصرف کند،تاثیر بسیاری را بر روی رشد او می گذارد .

۷- انبه :
این میوه ماده ی دیگری است که در تقویت حافظه بسیار مفید می باشد.با این که میوه چرب است و دارای بافتهای چربی می باشد اما باعث می شود که گردش خون تسریع یابد.هنگامی که گردش خون سریعتر شود باعث می شود خون بیشتری به مغز برسد و همچنین این میوه در حافظه نیز موثر است .

۸- سیب زمینی :
محققان استرالیایی به تازگی دریافته اند که موادی مانند کربوهیدرات های،که به وفور در سیب زمنی یافت می شوند باعث تقویت حافظه می شوند .

۹- ماهی :
ماهی نیز یکی دیگر از مواد غذایی است که باعث تقویت و رشد سرییع تر سلول های مغز می شود . در نتیجه باعث تقویت حافظه می شود .ماهی برای عارضه ی قلبی نیز مفید است .

۱۰- شکلات :
شکلات نیز یکی دیگر از موادی است که باعث تقویت حافظه می شود،البته بهتر است شکلات هایی را مصرف کنید که یا تلخ هستند و یا شکلات هایی را که حاوی شیر باشند.

 

عاشق تنها...
ما را در سایت عاشق تنها دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : fdfdfdf sarkarii بازدید : 76 تاريخ : سه شنبه 10 مرداد 1391 ساعت: 20:14

غذاهایی هستند که از سر تا پا برای هر قسمتی مفید هستند.به اطلاعات زیر توجه کنید و ببینید برای داشتن بدن سالم چه چیزهایی باید خورید.

1-مو: گندم یکی از مواد اولیه و لازم برای رشد مو است.زیرا ماده ای به نام biotin  در آن وجود دارد.گندم یکی از موارد بسیار مهم است برای داشتن موی سالم و درخشنده حتماً گندم بخورید.

2-مغز: انواع و اقسام شیرینی ها ،زیرا مواد شیرین مانند بنزینی برای مغز است و باعث می شود که حافظه قوتی تر شود.

3-چشم:  سیب زمینی شیرین،چون حاوی ویتامین A  هست و کمک زیادی به درمان شب کوری می کند.

4-ریه ها و شش ها: تحقیقات انگلیسی ها نشان داده است که خوردن گوجه فرنگی بیش از 3 بار در هفته موجب جلوگیری از بیماریهای تنفسی می شود.

5-ناخن ها: انواع و اقسام غذاهای دریایی،چون حاوی روی هستند،باعث می شوند که ناخن ها و موهای سالمی داشته باشیم.

6-پوست: انواع کدوها،چون حاوی ویتامین A هستند،تا 70 درصد باعث جلوگری از سرطان پوست می شوند.

7-قلب: انواع فرآورده های دانه سویا،چون حاوی منیزیم هست،باعث می شود که فشار خون بالا نرود.

8-معده: سیر یکی از بهترین سبزیجاتی است که مانع سرطان معده می شود.

9-استخوانها: پتاسیم و منیزیم موجود در هویج مانع بیماری شکستگی استخوان می شود خصوصاً در سنین بالا.

10-ماهیچه ها: موز به خاطر داشتن پتاسیم باعث قوی شدن عضلات و حرکات بهتر دستها و پاها می شود و از گرفتگی عضلات جلوگیری می کند.غذاهای مخصوص اگر به ظور مرتب استفاده شود،در بهتر دیدن در شب و قدرت فکری بالا کمک زیادی می کند. عاشق تنها...
ما را در سایت عاشق تنها دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : fdfdfdf sarkarii بازدید : 72 تاريخ : سه شنبه 10 مرداد 1391 ساعت: 20:14


دلایل ریزش مو متفاوت است؛ طبیعی، ارثی، وابسته به دفعات و روش‌های نظافت، مصرف داروهایی خاص، کمبود ویتامین، عوامل شیمیایی، فرآیندهای هورمونی، اضطراب و… اما در اغلب موارد می توانید با رعایت نکات پی‌آمده، از کچلی زودرس در امان مانده، از موهای سرتان بیشتر و بهتر محافظت کنید.

ریزش روزانه ۱۰۰ تا ۱۵۰ تار مو طبیعی ا‌ست.  در صورت احساس خارش یا درد در قسمت‌های ریشه مو، دیدن شوره، جوش و مانند آن از پزشک متخصص راهنمایی بخواهید.

برای جلوگیری از کنده شدن یا ایجاد شکنندگی، موهایتان را در حالت خیس شانه نکنید. برای از بین بردن شوره ، از نرم‌کننده‌ها و لوسیون‌های شوره‌بَر و ضدقارچ استفاده کنید.

از برس‌های نرم استفاده کنید و در حال برس کشیدن نیز مواظب باشید دندانه‌های برس با پوست سرتان تماس نداشته باشد. از شانه کردن یا برس کشیدن طولانی یا استفاده از سشوار و اتوی مو خودداری کنید.

اگر ناچارید مدت زیادی زیر آفتاب بمانید حتما از پوشش‌هایی چون کلاه و روسری استفاده کنید. اشعه خورشید باعث افزایش شکنندگی، تغییر رنگ و کاهش قوام مو می‌شود.

جنس کلاه و روسری و طریقه گذاشتن یا بستن آن باید طوری باشد که جلوی رسیدن هوا به موها را نگیرد. تحت کشش قرار دادن و محکم بستن موها، بویژه در حالت‌های موسوم به دم‌اسبی، بافته و… ریزش آنها را تسریع می‌کند.

به جای چند بار شستن موها زیر دوش، آنها را یک‌بار، آرام، صحیح و کامل بشویید. هنگام خشک‌کردن موهایتان، از چنگ‌زدن و حرکت‌دادن تند و خشن حوله یا انگشت‌ها در لابه‌لای موها پرهیز کنید.

عاشق تنها...
ما را در سایت عاشق تنها دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : fdfdfdf sarkarii بازدید : 64 تاريخ : سه شنبه 10 مرداد 1391 ساعت: 20:14

tazein-sofreh


به ادامه مطلب مراجعه نمایید...



عاشق تنها...
ما را در سایت عاشق تنها دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : fdfdfdf sarkarii بازدید : 59 تاريخ : سه شنبه 10 مرداد 1391 ساعت: 20:14

الفبـای ویتـامیـن ها

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org




بدن انسان شبیه به یک موتور قدرتمند است و درست مثل یک ماشین باید دائما سوخت مناسب به آن برسد. بدن ما باید بطور مرتب با دریافت ویتامین های مناسب و سازگار احیا شود تا بتواند عملکرد صحیحی داشته باشد و درست کار کند. ویتامین ها که بعنوان کاتالیزورها و کوآنزیم ها در بدن عمل می کنند از سلول ها محافظت کرده و نقش های مهمی را در فعالیت های سوخت و سازی بدن ایفا می کنند اما هنوز دانش انسان درباره این ترکیبات ضروری و حیاتی بسیار اندک است. در این مقاله آمده؛ هر یک از ویتامین ها شامل ویتامین A ،C ،D ،E ،K و انواع ویتامین هایB نقش منحصربفرد و جداگانه ای در بدن ایفا می کنند. به استثنای ویتامین های B۱۲ وD۳، ویتامین های A ،B ،C و E از نوع ویتامین های موجود در رژیم غذایی هستند. بسیاری از افراد معتقدند؛ اگر روزی یک عدد قرص مولتی ویتامین بخورند مریض نمی شوند. یا با رسیدن به سن ۴۰سالگی باید بعنوان مکمل یک داروی مولتی ویتامین را به رژیم خود بیفزاید. در واقع اگر مولتی ویتامین ها حاوی آهن و مواد معدنی باشند ممکن است مشکلات گوارشی ایجاد کنند. همچنین برخی از ویتامین ها مثلA، D۳، E وK به دلیل اینکه محلول در چربی هستند مصرف دوز بالای آن ها می تواند تاثیر سمی روی بدن داشته باشند و موجب بروز تغییرات روانی و نورولوژیکی شوند. به نوشته ایسنا به نقل از پایگاه اینترنتی نشنال ول بیینگ؛ از سوی دیگر، کمبود و فقدان این ویتامین ها نیز می تواند عوارض و پیامد های جبران ناپذیری برای بدن داشته باشند. نکته دیگر که باید مورد توجه قرار بگیرد این است که افراد با شرایط بدنی متفاوت یا با بیماری های مختلف به رژیم های متفاوت و البته متناسب با بدن خودشان نیازمند هستند بنابراین بجای تجویز شخصی این ویتامین ها، همواره توصیه می شود که تعیین نوع ویتامین و دوز مورد نیاز آن را به پزشک و درمانگر متخصص واگذار کنید تا با شناخت کافی از نیاز بدن شما آن را تجویز کند. در ادامه این کارشناسان تغذیه و طب مکمل، به منظور پیش آگاهی ما، عملکرد چند نمونه از ویتامین های مهم در بدن را توضیح می دهند:

ویتامینA: این ویتامین برای سلامت چشم ها و رشد استخوان ها مورد نیاز است. این ویتامین همچنین به بهبود عفونت ها کمک می کند و با تقویت سیستم ایمنی بدن و تقویت تولید RNA این تأثیر را اعمال می کند. ویتامینA در روغن کبد ماهی، تخم مرغ، میوه ها و سبزیجات به رنگ زرد، هویج، سیب زمینی شیرین، گرمک، هلو و فلفل زرد و انبه به وفور یافت می شود.

ویتامینB۱: به تبدیل گلوکز به انرژی کمک می کند و در برنج قهوه ای، پوست گندم و خشکبار یافت می شود.

ویتامینB۲: به تبدیل چربی ها، پروتئین ها و قند به انرژی کمک می کند و در تشکیل گلبول های قرمز خون موثر است. منبع غنی این ویتامین فرآورده های شیری، عصاره مخمر، گوشت ارگانیک تخم مرغ و قارچ است.

ویتامینB۳: این ویتامین به تنفس سلول های بدن کمک کرده و موجب سلامت پوست و حفظ تعادل قند خون است. منابع اصلی این ویتامین غلات سبوس دار، بنشن ها، ماهی، مرغ، بوقلمون و قارچ هستند.

ویتامینB۵: به تولید هورمون ضدِ استرس کمک می کند و در تقویت سلامت پوست و مو و اعصاب موثر است. این ویتامین در تخم مرغ، مرغ، ماهی و سبزیجاتی مثل قارچ، آووکادو، عدس و دانه آفتاب گردان به وفور یافت می شود.

ویتامینB۹: این ویتامین یا همان اسیدفولیک برای زنان باردار بسیار ضروری است و به ساخته شدن DNA و پروتئین کمک می کند. منابع این ویتامین جگر مرغ، اسفناج، لوبیا قرمز، چغندر، نخود فرنگی، آووکادو و آب گوجه فرنگی هستند.

ویتامینB۶: بعنوان ویتامین ضدِ افسردگی شناخته شده و به خون سازی نیز کمک می کند و برای سوخت و ساز پروتئین و عملکرد سیستم عصبی حیاتی است. منابع اصلی آن شامل گوشت، ماهی آزاد، موز، کلم بروکلی، کلم و تمام سبزیجات با برگ سبز رنگ هستند.

ویتامینB۱۲: به سلامت سیستم اعصاب و رشد سالم و تولید گلبول های قرمز خون کمک می کند. ویتامینB۱۲ در روده ساخته می شود. این ویتامین تنها در منابع گوشتی یافت می شود و کسانی که فقط از سبزیجات استفاده می کنند اغلب با کمبود این ویتامین مواجه می شوند.

ویتامینC: به بهبود بافت ها و شکل گیری استخوان ها و دندان ها کمک می کند و هم چنین سرشار از آنتی اکسیدان است. سبزی و میوه های مثل لیمو، توت فرنگی، طالبی، انگور، نخود، بروکلی، فلفل و مرکبات دیگر سرشار از این ویتامین است.

ویتامینE: مصرف دوز مناسب این ویتامین از سمی شدن کبد جلوگیری می کند و یک آنتی اکسیدان مهم برای حفاظت از سلول ها است. سویا، بروکلی، سبزیجات سبز رنگ، دانه آفتاب گردان، خشکبار و بنشن از غنی ترین منابع این ویتامین هستند.

ویتامینK: در فرآیند لخته شدن خون مهم است که بیشتر در خانواده کلم ها، گوجه فرنگی، بنشن از غنی ترین منابع این ویتامین هستند.

ویتامینD۳: برای سوخت وساز و شکل گیری استخوان ها و دندان ها ضروری است و جذب کلسیم را ارتقا می دهد. این ویتامین ها بر اثر تابش نور آفتاب به پوست در بدن تولید می شود. در موارد کمبود نور آفتاب مصرف ماهی، ساردین، تن، تخم مرغ و یا مکمل های این ویتامین توصیه می شود.

عاشق تنها...
ما را در سایت عاشق تنها دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : fdfdfdf sarkarii بازدید : 73 تاريخ : سه شنبه 10 مرداد 1391 ساعت: 20:14

عکس پزشک خارجی در روستاهای ایران

سوالات متداول در مورد طرح پزشک خانواده در شهر

در ادامه مطلب

عاشق تنها...
ما را در سایت عاشق تنها دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : fdfdfdf sarkarii بازدید : 65 تاريخ : سه شنبه 10 مرداد 1391 ساعت: 20:14

www.mihansalamat.com

مقدمه :

بیماری اوریون یک بیماری ویروسی مسری و خفیف است که از طریق بزاق و ترشحات تنفسی فرد بیمار به دیگران منتقل می شود.از آنجایی که قبل از بروز علایم بیماری قابل انتقال است نیازی به جداسازی ندارد ولی مراقبت از بیمار بسیار حایز اهمیت است.به این بیماری در قدیم (گوشک) می گفتند.

بقیه در ادامه مطلب .....


عاشق تنها...
ما را در سایت عاشق تنها دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : fdfdfdf sarkarii بازدید : 66 تاريخ : سه شنبه 10 مرداد 1391 ساعت: 20:14